tisdag 11 augusti 2009

Bvc besök och tentaskrivning

I morse var vi på Bvc för att kolla så lilla Loppan går upp i vikt som hon ska, alla vet ju att hon är en nätt liten dam.. Hur som helst har huon gått upp till hela 9340 gram! Hon är en lättviktare men hon är visst lång, 76.5 cm. Hmmm, kanske kan bli modell och försörja sina föräldrar, hahah.

Vi fick en tid till en barnläkare som ska kolla Loppan eftersom hon får lite märkliga febertoppar, hon kan vakna med 38.8 och avsluta dagen med 36.9, och ja vi har nya batterier i termometern. det känndes skönt att få prata med vår Bvc dam i allafall, hon tyckte loppan var fin och mycket välutvecklad både motoriskt och talmässigt. Hon är ett geni vår lilla dotter!

I kväll har jag och pappa suttit med min hemska tenta, jag har ju slitit en del med den den senaste tiden. Men nu ser jag ljuste i tunneln. Nu ska den bara stavningskollas och granskas med kritiska ögon, men det gör jag i morgon!

Förresten har mina nya glasögon kommit i dag, så snygga! Plast bågar av ett mer modernt snitt, jag gillar inte "tantbrillor" har man glasögon måste man ta ut svängarna lite... Det är det fulast jag vt så då gäller det att ha ett par med attityd.

Snart ska jag och C mysa på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar