fredag 20 november 2009

Somliga straffar Gud med det samma!

I dag skulle jag ta mej en mysig dag på stan och shoppa lite grejer bland annat en present till fam Jansson. Jag kännde mej mycke bättre och hostan är nästan borta. Jag kommer ner på stan runt 10 för att slippa alla människor, börjar inne på HM och hittar en rosa långkofta, svart klänning och lite smått till Loppan som jag lägger undan (jag lägger alltid ubdan så att jag kan kolla om det finns något bättre). Går sedan vidare till Gina och hittar en klänning till. Fortsätter sedan till Stockhome och hittar den perfekta presenten. Jag går fram till kassan och ska betala. Jag har glömt plånbokshelvetet hemma. FAN!!!

Jag ruinger C och frågar (mindre trevligt) om den ligger i vagnen, så klart gör den inte det. Den ligger i min tjocka jack som jag hade i går kväll på promenad med Hanna. Satan. Ringer min syster eftersom vi ska äta lunch och utan plånbok är det ju svårt... Som tur är har jag världens bästa systeryster som tröstar och lånar ut pengar. Vi äter sushi och dricker latte och kommer fram till att det blir för bökigt att ta sej in till stan igen så vi går på present jakt på söder. Vi hittar den absoluta presenten (igen) och betalar med Joannas pengar.

Jag promenerar sedan ner till Ringen och går in på HM där och lägger undan koftan och två bodysar till Loppan (Jag gillar bodys bättre än tröja, den åker ju inte upp så att magen blir kall). Det är världens längsta kö, som vanligt. Jag hinner precis med bussen hem för att hämta pengar, springer in oc tar samma buss till Söder igen. Jag orkade inte med kön på HM en gång till så jag struntade i koftan. Men två klänningar blev det från åhlens och ett par tights. Ut igen till bussen som kommer om 5 minuter. Shit vad snabb jag är.

Men vänta lite, jag gillar inte tightsen och springer in igen för att lämna tillbaka dem. I kassan står en nybörjare!!! Jag har brottom!!! En annan tant kommer men hon gör fel, helatiden. Tillsist säger jag att jag har brottom. Hon missar att sätta in pengarna på kortet... igen... Jag är stressad och irriterad. Sätt in åpengarna på mitt kort nu! Äntligen, pengarna är inne, tanten ska skriva på kvittot. Och det gör hon, i snigelfart. Jag missar bussen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar