måndag 7 juni 2010

En sväng till förlossningen...

Eftersom jag har haft förbaskat ont i magen nu ett par dagar tog jag mod till mej och ringde SÖS, jag fick åka in på en gång. Jag fick ligga med CTG i 30 minuter, kolla blodtrycket (jävligt lågt), kissa i en mugg och bli klämd på.

Bebis mår bra, mamman mår med bra. Det som har hänt är att det är lite knöggel vid mitt ärr på magen och när bebisen och livmodern växer gör det skitont när det drar.

En kul sak som hände var att både barnmorskan (Totte), doktorn (Josefina) och de andra i receptionen sa att jag såg oförskämt pigg ut för att vara gravid i åttonde månaden och ha en liten tjej hemma. Va, sa jag... Sen sa jag "det är smink". Så om du känner dej grå, genomskinlig, svart under ögonen och har järnvärde under 100 men ändå vill se pigg ut, använde detta:

-Diors underlagskräm, bara pytte för att jämna till
-Solpuder i mängder, men det måste vara matt
-Ögonfransböjare och maskara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar