måndag 6 september 2010

Världens härligaste dag.

I dag har det varit planneringsdag på Loppans dagis så C tog ledigt från jobbet. Jag har inte rikigt orken att fixa en hel dag ensam med båda barnen än. Ella har ju kolik så hon skriker flera timmar varje kväll och det är stressande kan jag lova. Nu mår hon lite bättre, jag har slutat med alla mjölkprodukter.

Hur som helst var hela familjen på utflyckt till Söder. Först åkte vi till Blecktornsparken tillsammans med Leo och Frida. Efter en stund kom Anna, Alvin och Tuva med. Vi lekte ett tag och åt sedan lunch. Efter mer lek var det dax för Loppan att sova. Medans hon sov passade vi på att handla nya byxor till henne och gick sedan Götgatan mot Slussen. Jag fick en väldigt snygg jacka av C från Weakday.

Efter shopping gick vi till C`s kontor som liger vid Horsntull (samma gata som morfar och Lotta bor på). Super fint kontor högst upp i huset med takterass så att man ser över hela staden. Loppan passade på att busa så att C var lite små svettig och Bebblan åt. Loppan var lite småhungrig och det var jag med så vi tog en snabb fika innan vi promenerade hem till Årsta.

Det är vad jag kallar en härlig dag. Nu har jag ont i benen efter allt promenerande i mina rumpskor. I morgon ska jag ta det lugnt, Bebblan ska till BVC och kolla så att hon tjockar på sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar