fredag 6 maj 2011

Föräldraledighetens dilemma...

Att vara föräldraledig är inte en dans på rosor. Klart att det är sjukt mysigt att hänga med sin unge på dagarna. Men nu är det så att det är flera föräldralediga tomtar samtidigt. Vissa av de där föräldrarna är riktiga idioter, så förbannat präktiga. Lugna ner er, andas. Det är ok att inte vara så fixig. Man får gjöra fel som förälder, det är ok, i värsta fall får man väl betala ungarnas terapi. Det funkar i vår familj.

Jag ska sluta sitta och diskutera barnuppfostran med personer jag inte alls delar åsikt med och ibland inte alls gillar. Jag vill inte ha era tipps, era ungar är inte ett dugg sundare än mina. Ni har samma "problem" ni med! Men jag ska sluta diskutera med er. För jag orkar inte. Jag blir provocerad, slösar energi. Vi kan snacka musik, killar och kläder.

En annan sak andra ska skita i är hurvida jag ammar eller inte. Blunda om du inte gillar det. Bebblan gillar mina bröst och jag gillar att amma henne. Hon kommer att sluta när hon är redo. Hon får gärna låna min kropp så länge hon vill.

Sen finns det så klart de jag älskar att diskutera med, inspireras av och gärna umgås med så klart! Jag gillar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar