torsdag 11 februari 2010

Har ju glömt...

...att berätta om vår fina helg. I lördasg morse fick jag sovmorgon och väcktes av att Loppan, C och morfar med hund kom in och sa att det var frukost. Morfar hade köppt nybakat bröd och semlor! Inte illa, vi åt och mös. Mitt under frukosten kom faster Emelie även hon med nybakat bröd och semlor, vi har det bra vi. Sedan lekte alla besökare med Loppan så att föräldrarna bara kunde ta det lugnt. Sedan åkte C med emelie och fixade i hennes lägenhet. Då passade jag och Loppan på att sova.

När vi sedan vaknade var moster Joanna hos oss, vi åt en snabb lunch och begav oss ut i pulkabacken med oss hade vi såklart kaffe i thermos. Jag tror att Joanna hade lika mysigt som vi i snön (hon har ju inte riktigt pulkavanan inne). Sedan blev det leki innomhus.

Runt 20,00 kom min kusin Petra över och drack tea och fixade med min nacke! Tillsammans såg vi sporadiskt på melodifestivalen och bara tog det lugnt.

På söndagen gav sej familjen ut på pulka äventyr igen, C har hittat en helt livsfarlig pullka backe inne i skogen. Jag och Loppan vågade inte åka i den så C åkte själv, jösses vad han skrek... Eftermiddagen bjöd på line dance med Hanna. Till middagen hemma dök gudmor Linnea upp till Loppans stora förtjusning. När alla var mätta och barnet sov kollade vi på film.

En lyckad helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar