fredag 26 februari 2010

Loppan har brutit nyckelbenet.

I morse kl 06,00 när jag klev ur dursen hörde jag Loppan gallskrika. Hon hade trillat ur vår säng. Normalt brukar hon skrika ett tag men sen är det liksom klart. Så var det inte i dag, hon bara fortsatte och tog sej på axeln och sa aj, aj! Mamman ringde sjukvårdsupplysningen som skickade oss till Astridlindgrens barnsjukhus. Naturligtvais ringde jag pappa (gör gärna det när livet är tufft), Tyvärr råkade jag i min panik väcka lotta.. Men , men, pappa tyckte att vi skulle ta en taxi, så det gjorde vi.

På sjukhuset blev vi inskrivna på barnakuten, när två timmar hade gått och vi fortfarande inte hade fått hjälp knallade pappa C till närakuten, där fick vi hjälp på en gång. De kikade i Loppans ögon och kände på bamsebulan i huvudet, det var en rejäl smäll. Sedan blev vi skickade till röntgen,men då åkte jag till jobbet. Jag får ju ändå inte vara med där (Hoppsan i magen).

Det visade sej att loppans nyckelben är brutet. man gör inget åt det, bara ger alvedon och vila. Inget dagis för Mollie på några dagar, kanske en vecka. Nu är Loppan och pappa C hemma och vilar. Hon är sliten vår lilla dotter, men vid gott mod. Hon är en tuffing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar