tisdag 21 december 2010

2010

Så här några dagar innan året är slut tänkte jag att en liten sammanställning av 2010 kunde vara på sin plats. Så här såg familjen Eklundh-Bach ut:

Januari:Loppan har njurbäckeninflamation och vi är på SÖS och gör en massa jobbiga undersökningar. Samtidigt börjar hon på Trollstugan, Loppan är en riktig dagisunge! Bebblan ligger i min mage och jag mår ganska illa.... Pappa C fyller 30 år och vi firar hemma med tårta, en helg spenderar han i goda vänners lag på Sandhamn.

Februai:Loppan bryter nyckelbenet och blir liggandes i soffan i en vecka, men sen är hon på benen igen. Dagis är super! Jag fyller år och vi har tårtkalas.

Mars: Vi åker till Åre. Loppan och C åker i förväg och det är första gängen jag är utan Loppan en hel natt. Bebblan härjar i magen så jag blir sjukskriven och till följd av det blir jag av med jobbet. Skit företag! Till råga på allt sker det på internationella kvinnodagen....

April:En bra månad, jag är ganska pigg och inte allt för gigantisk. Det börjar bli vår. Vi får vårt kejsarsnitt beviljat, men inte datumet.

Maj: Det verkar som om de värsta förkylningarna och maginfluensor har lugnat ner sej. Loppan pratar en massa, dagis är toppen!

Juni: Midsommar firar vi ihop med Anna, Kim, Frida och Kristoffer samt alla unga så klart. Alla mammor är gravida och det ser verkligen kul ut. På natten födes Tuva. Nu är det varmt, vi åker till Sandhamn på semester. Jag har ingen riktig ork längre. Jag är gigantisk. Loppan gräver på stranden och jag sitter under ett parasoll. Gudmor Linnea gifter sej på Harö och Loppan är brudnäbb.

Juli: Den 23/7 klockan 10, 17 föder vi Ella. Självklart är hon lika vacker och fantastisk som sin syster. Redan från början förstår vi att Bebblan har ett helt annat humör än sin storasyster. Bebblan har kolik i början och det är jädrit körigt! Men vad fantastiskt det är att hon äntligen är här!

Augusti: Loppan fyller två år! Vi har stort kalas med vänner och familj. Loppan pratar nu meningar utan problem. Ingen sover på nätterna och vi undrar lite vad fan vi har ställt till med... Men härligt är det!

September: Livet som tvåbarns mamma är lite slitsamt. Loppan är arg på sina föräldrar och skriker allt vad som går, det gör lillasyster med. Jag bär Bebblan i sjalen och lär mej således att amma i den, gående! Det ni! Hösten börjar komma. Pappa C åker till Tyskland på ölkalas och på dagis berättar Loppan stolt att pappa har flugit till tyskland med sina kompisar och dricker öl.... Loppan, Bebblan och jag åker till Mormor och samlar ny energi.

Oktober: Plötsligt vänder det, Loppan är gladare, hon är nu en stolt storasyster och Bebblans kolik börjar bli bättre. Leo får en lillasyster och vi välkomna så klart Tea med öppna armar! Nu sjunger vi sånger och samlar kottar!

November: Fan vad kallt det är! Mörkt och djävligt är det med. Inge kul att hänga i parken efter dagis så det blir mycket hemma lek. Bebblan är en go och glad bebis som charmar allt och alla.

December: Nu är det snö ute, vi väntar på tomten. Lucia firas på dagis och Loppan har en luciakrona och sitter i Hannas knä under hela luciatåget. Så fin, så duktig. Mamman är stolt! Sånger sjungs och mycket konstigheter sägs. Hemma leker vi numera tillsammans, jag Loppan och Bebblan. Loppan är doktor och vi är patienter. Bebblan kan vända sej från mage till rygg och skrattar ner hon har lyckats. Smakportioner introduceras Vi har julavslutning på dagis och vi får fina julklappar av Loppan som hon har gjort själv! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar